100 Proof (Remastered 2019) The Tubby Hayes Orchestra
Album info
Album-Release:
1967
HRA-Release:
27.12.2019
Label: Fontana Jazz / Decca Records
Genre: Jazz
Subgenre: Free Jazz
Artist: The Tubby Hayes Orchestra
Album including Album cover
I`m sorry!
Dear HIGHRESAUDIO Visitor,
due to territorial constraints and also different releases dates in each country you currently can`t purchase this album. We are updating our release dates twice a week. So, please feel free to check from time-to-time, if the album is available for your country.
We suggest, that you bookmark the album and use our Short List function.
Thank you for your understanding and patience.
Yours sincerely, HIGHRESAUDIO
- 1 100 Proof (Take 3) 14:12
- 2 Night In Tunisia 06:31
- 3 Milestones 07:41
- 4 Sonnymoon For Two 04:38
- 5 Bluesology 05:06
- 6 Nutty 04:18
Info for 100 Proof (Remastered 2019)
Britischer Jazz-Gigant - erstmalig Tubby Hayes HiRes-ReMaster-Edition.
Amerika hatte Coltrane und Getz, England hatte Tubby Hayes! HIGHRESAUDIO würdigt jetzt erstmals ausgewählte Alben des britischen Saxophonisten.
Hätte Saxophonist Tubby Hayes während seiner Blütezeit in den sechziger Jahren nicht vor allen Dingen in Großbritanniens gewirkt, wo er heute in Jazzkreisen längst als Idol verehrt wird, wäre sein Name sicher wesentlich bekannter. Dabei war er nicht nur mit der Crème de la Crème der damaligen britischen Jazzszene zu hören, sondern auch mit US-amerikanischen Größen wie Roland Kirk, Clark Terry, James Moody, Eddie Costa, Horace Parlan oder Walter Bishop Jr. Darüber hinaus hatte er mit Quincy Jones, Ella Fitzgerald und Duke Ellington gearbeitet und wurde von Miles Davis, Cannonball Adderley und Sonny Rollins bewundert. In dem Kinofilm "All Night Long" trat er 1962 an der Seite von Dave Brubeck und Charles Mingus auf. Außerdem moderierte er in den frühen 1960ern eine eigene Fernsehsendung.
Digitally remastered
Mastering Notes: The recordings have been lovingly remastered at Gearbox Records’ Studios, London, directly from the original tapes, using a Studer C37 ¼-inch stereo tape machine. They were then equalised through an all-valve mastering desk built bespoke for Decca studios in the late 1950s, Vintage Lang Pultec EQ, Prism Maselec EQ and Telefunken U73b valve limiters from 1959.
No biography found.
This album contains no booklet.